over Marc Michils

Michils is licentiaat economie en haalde een MBA aan de Vlerick School of Manangement. Hij richtte in 1991 een eigen communicatiebureau Quattro op dat in 2003 de Belgische poot werd van het creatieve netwerk Saatchi & Saatchi. Hij was CEO van Saatchi & Saatchi Brussels tot 2012. In die periode was hij ook interim CEO van de Saatchi bureaus in Moskou en Tokio. In 2012 zette hij bewust de stap van profit naar social profit: hij werd algemeen directeur van Kom op tegen Kanker.

Image
Marc Michils

Marc Michils bracht in november 2011 een boek uit onder de titel “Open Boek. Over eerlijke reclame in een transparante wereld".  10 jaar later verzamelt hij al zijn ervaringen in ‘Kom op! Voor solidariteit. Tegen vijandigheid’. Lesgever, spreker her en der en regelmatige opiniemaker. Marc Michils is voorzitter van de vzw Vlaams Brusselse Media (Bruzz), bestuurder bij Unia, Familiehulp en Toneelgroep Compagnie De Hoe (vroeger de Koe).

Getrouwd met Frieda Vandenberghe, vader van Marieke, Liselore en Maarten en inmiddels ook meermaals grootvader. Lezer, fietser, citylover, reis- en cultuurfan. Persoonlijke Lovemarks: Muse, Apple, Van Morrison, Brussel, John Cleese, Oostduinkerke. Marc Michils werd in 2018 uitgeroepen tot 'UGent. Economist van het Jaar'. Hij is ook ridder van de olijke Westvlaamse Confrerie Eversam.